تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لائوتسه می‌گوید: «اگر می‌خواهید دنیا را بیدار کنید، خودتان را بیدار شوید». آری خفته، خفته را کی کند بیدار؟ جاهل، جاهل را کی کند دانا؟

 

برای دیدن دنیا، ذهن بیدار می‌خواهد، نه دو چشم‌باز!!! و این است تفاوت بزرگ من با سایر موجودات، چراکه گوسفند هم می‌بیند، اما تا کجاست درک گوسفند از جهان خلقت؟؟؟ شعور، توان ذاتی در انسان است، ولی ذاتاً خودکفا نیست، برای همین به پرورش نیاز دارد و تحصیلات، یکی از ابزارهای کمکی برای شکوفایی توان عقلی ماست.

اندیشیدن سرمایه است و تا دیر نشده است بایستی از این سرمایه تجدیدپذیرو بی‌مثال استفاده کرد و برای رسیدن به تفکر خلاق، باید حجاب عادت را کنار بزنیم. می‌گویند زندگی املاء نیست که آن را به ما بگویند!!! زندگی انشایی است که باید خود آن را بنگاریم. آری املاء، اجبار و انشاء، اختیاری است. وقتی نخواهیم ونتوانیم زندگی دلخواه خودمان را بسازیم، مجبور می‌شویم به داشتن زندگی غیر دلخواه تن بدهیم. ترسوها کسانی هستند که به خودشان نمی‌توانند تکیه کنند یعنی اعتمادبه‌نفس ندارند. هر انسانی یک استعداد و نعمت غیرقابل تکرار است. استعدادها فقط آن چیزهایی نیست که هست یا داریم بلکه می‌تواند چیزهایی باشد که نیست ونداریم.

 فایل کتاب  در ادامه قابل دانلود می‌باشد.



منبع

بخشی از کتاب محمد نظری گندشمین به نام " خلاقیت فکری من"

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics