تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فرار مالیاتی تجاوز به حقوق مردم است

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: فرار مالیاتی را تجاوز به حقوق مردم عنوان کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سعید کریمی، مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام در نشست مشترک با پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: ما در مقابله با این پدیده شوم جدی هستیم چراکه فرار مالیاتی تجاوز به حقوق مردم است و می‌خواهیم از اقتدار، امکانات و همکاری نیروی پلیس برای مبارزه با فرار مالیاتی و سوءاستفاده‌های اقتصادی، بیش‌ازپیش بهره ببریم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور مالیاتی و نیروی انتظامی کشور، ابراز امیدواری کرد با گسترش همکاری‌ها، فضای استان برای فراریان مالیاتی و سوءاستفاده کنندگان اقتصادی کاملا ناامن شود.
کریمی اقتدار، آگاهی و پایگاه‌های اطلاعاتی نیروی انتظامی را فرصت و ظرفیت مناسبی دراین‌باره دانست و تصریح کرد: شناسایی دلالان و واسطه‌ها و مهار و برخورد با آن‌ها، باعث بازدارندگی کامل برای این دسته از افراد می‌شود.

 


مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام با ذکر اینکه با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، در موضوع فرار مالیاتی علاوه بر عناصر مادی و روانی، عنصر قانونی جرم نیز محقق شده و قانون‌گذار این رفتار را جرم شناخته و برای آن مجازات تعیین نموده است، اعلام کرد: در حال حاضر اراده، زمینه و امکان برخورد قانونی با فراریان مالیاتی کاملا فراهم است.

 


وی گفت: سوءاستفاده کنندگان اقتصادی از شرایط خاص استان و فقر و عدم آگاهی برخی افراد، سوءاستفاده کرده و به نام این افراد مباردت به دریافت کارت بازرگانی کرده‌اند و معاملات کلانی انجام داده‌اند که با حمایت مدیران ارشد استان و نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط با این افراد برخورد قانونی و جدی صورت خواهد گرفت.

 


کریمی با ذکر اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری امنیت و نیروی انتظامی متعلق به همه است، در پایان با تبریک هفته نیروی انتظامی، از تعامل و همکاری نیروی انتظامی استان تقدیر و تشکر و برای تداوم و تقویت همکاری‌های متقابل اعلام آمادگی کرد.


سرهنگ مهدی کیانی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام نیز در این نشست، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل مدیران اداره کل امور مالیاتی، یادآور شد: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و تدبیر فرماندهی انتظامی، امسال پلیس امنیت اقتصادی در استان تشکیل و مبارزه با مفاسد اقتصادی ازجمله فرار مالیاتی با سه رویکرد: پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله‌ای، جدی‌تر شده است.

 


وی با ذکر اینکه در 6 ماهه ابتدایی سال جاری، 50 فقره پرونده جرائم اقتصادی در حوزه‌های مختلف تشکیل‌شده است، از کشف 200 میلیارد ریال کالای قاچاق در این مدت خبر داد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام تأکید کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پلیس امنیت اقتصادی و تعامل و همکاری ادارات ذی‌ربط، برخورد جدی و همه‌جانبه با جرائم مالیاتی در دستور کار قرارگرفته و امیدواریم با این اقدامات زمینه توسعه اقتصادی استان بیش‌ازپیش فراهم شود.

 


کیانی اعلام کرد: در خصوص سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی، اسامی و اطلاعات حساب‌های بانکی متهمان تهیه، در سامانه‌ها ثبت‌شده و از طریق مقام قضایی برخورد قانونی با آن‌ها آغازشده است.
در این نشست سایر مدیران امور مالیاتی و نیروی انتظامی حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و بر همکاری‌ها و تعامل دوجانبه در پیشبرد اهداف اقتصادی استان تأکید کردند.

 

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics