تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دولت به طور قطع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین می کند؛ التهاب آفرینی ممنوع

در ماه های اخیر شاهد ایجاد التهاب هایی در اقتصاد و نوسانات قیمت در برخی بازارها و کالاها هستیم. مانور رسانه ای روی برخی کالاهای خاص که در مقطعی عرضه آنها به بازار با حدی از نوسان همراه بود باعث ایجاد نوعی جو روانی در میان مردم شده است. اما مسئولان دولتی و همچنین دست اندرکاران بازار و فعالین بخش خصوصی از تامین شدن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اطمینان کامل دارند و بر این باورند که التهاب آفرینی در بازار باید متوقف شود.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، کارشناسان مختلف اقتصادی و آگاهان به سیاست بین المللی در این مدت بارها اعلام کرده اند که موتور محرک اصلی و اساسی جنگ اقتصادی آغاز شده بر علیه کشورمان، جنگ رسانه ای است و در اصل این ایجاد جو روانی از طریق رسانه ها است که تیر اقتصادی دشمنان بر علیه کشورمان را به هدف می نشاند. در چنین وضعیتی رسانه های داخلی باید به مثابه سربازان خط مقدم این جنگ هوشیار باشند که در زمین دشمن بازی نکنند و اسیر پاتک های رسانه ای آنها نشوند. اما متاسفانه شاهد هستیم که در برخی موارد برخی رقابت های جناحی باعث شده پاتک که هیچ برخی رسانه هایی که از بودجه بیت المال هم تزریق می کنند خود مجری تاکتیک رسانه ای دشمنان باشند و کار رسانه های معاند را هم بسیار آسان کنند. البته این به بدان معنی نیست که رسانه های داخلی در بیان واقعیت های اقتصادی کم فروشی کنند، بلکه منظور آن است که اسیر جوسازی های روانی نشوند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

هر منقد منصف و هر آگاه به مسائل ایران می داند که این گردنه تحریم و فشار اقتصادی بر اقتصاد ایران اولین بار نیست و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود و هر بار هم جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ تدابیر مناسب از این گردنه ها عبور کرده است و در هیچ یک از این دوره ها تامین کالاهای اساسی مردم دچار مشکل نشده است و این بار هم نمی شود.بنابراین آنچه از رسانه های داخلی انتظار می رود برخورد منصفانه و هوشیارانه با بازتاب اخبار بازار است. به گونه ای که ضمن انعکاس واقعیت های موجود در بازار از وارد شدن در عرصه التهاب آفرینی های ساختگی اجنتاب کنند و در دام رسانه ای دشمنان قرار نگیرند. همین چند وقت قبل بود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در تحلیل نحوه پیشبرد جنگ اقتصادی علیه کشورمان اعلام کرد: «بخش عمده ای اعضای اتاق جنگ آمریکا علیه ایران، مشاورین رسانه ای هستند که برای ایجاد جنگ رسانه ای و فضاسازی در آنجا جمع شده اند.» بنابراین در چنین شرایطی بخش بزرگی از مقابله با این جنگ اقتصادی علیه کشورمان هم باید مقاومت و هوشیاری رسانه ای باشد.

 

نائب رئیس اتاق اصناف ایران در این باره با بینان اینکه ذخایر و عرضه کالاهای اساسی مشکلی ندارد،  می گوید: «نباید با جوسازی، مردم را به خرید بیش از نیاز کالاها دعوت کنیم. متاسفانه در مدت اخیر رسانه ‌ها و صداوسیما با تمرکز روی بازار یک کالا عامل ایجاد وحشت از قحطی و کمبود کالا شده اند.»

 

این موضع گیری یک فعال صنفی نشان می دهد که بخش مهمی از جو اقتصادی امروز در کشورمان ناشی از اتمسفر حاکم بر رسانه های داخلی است و این موضوع باید به صورت جدی از سوی مدیران مسئول و سردبیران این رسانه ها بازنگری و مورد توجه قرار بگیرد. بر کسی پوشیده نیست برای عبور از شرایط فعلی هر کس در هر مسئولیتی باید خود را موظف به مقابله با جنگ اقتصادی آغاز شده بر علیه کشورمان بداند.

 

در ماه‌های اخیر کاهش عرضه و در نتیجه آن، افزایش قیمت برخی محصولات، بازار مصرف را دچار مشکل کرده است،کم شدن محصولاتی مانند پوشک و محصولات سلولزی به دلیل کاهش عرضه که در برخی موارد به احتکار و در برخی دیگر به کمبود مواد اولیه و مشکل در تولید برمی‌گردد، بازار این محصولات را داغ کرد و باعث شد که حتی مصرف‌ کنندگان به سمت خرید بیش از نیاز خود روی آورند و بر التهاب بازار بیفزایند.

 

محمود هاشمی - نائب رئیس اتاق اصناف ایران، رسانه­‌ها و صداوسیما را عامل ایجاد ترس از قحطی دانست و به ایسنا گفت: «برای مثال مسئله پوشک تیتر اخبار شد و همه کسانی را که شاید حتی نیازی به این کالا نداشتند را نیز نگران کرد. اما این کار درست نیست و جو باید آرام نگه داشته شود تا مردم از نظر روانی آرامش داشته باشند.»

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

وی با تاکید بر این که از نظر ذخایر کالاهای اساسی در استان‌ها مشکلی نداریم،  گفت: «تاکنون هیچ موردی مبنی بر این که متقاضی به فروشگاه برود و کالای مورد نیازش را پیدا نکند، وجود نداشته است؛ بنابراین با توجه به این که فعلا در ذخایر و در عرضه کالاهای اساسی مشکلی نداریم، نباید جو ایجاد کنیم و مردم را به خرید بیش از نیازشان تحریک کنیم.»

 

از سوی دیگر، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری هم در  جلسه شورای اقتصاد با بیان اینکه  دولت در شرایط دشوار پیش رو از اقشار ضعیف جامعه صیانت می کند و اعتبارات مناسبی را برای حمایت از آنها در نظر گرفته است گفت: «مردم اطمینان داشته باشند که دولت کالاهای اساسی و نیازهای مرتبط با دارو و درمان را در هر شرایطی تامین خواهد کرد.» قطعا دولت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین می کند و التهاب آفرینی های اخیر در بازار هم کنترل خواهد شد.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics