تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

زمانی می‌توانید به اهداف خود در دیدارهای تیمی دست بیابید که بتوانید افراد را در قرارهای خود کنترل و مدیریت کنید. همانطور که می‌دانیم رفتارهای متفاوتی از افراد وجود دارد که ممکن است در یک تیم اتفاق بیافتد. و همچنین در مقابل این رفتارهای متفاوت، راه‌های متفاوتی وجود دارد تا با آن برخورد کنیم.

 

نحوه برخورد با رفتار پرخاشگرانه :

آرام باشید، نشان دادن خشم و عصبانیت به یک فرد پرخاشگر، یعنی او توانسته شما را عصبانی کند و شما هم آرامش و کنترل خود را از دست داده‌اید.

اگر فرد یا افرادی در جلسه هستند که می‌خواهند خارج از معیار‌های از پیش تأیین شده عمل کنند، به آن‌ها اجازه دهید مقداری از احساسات خود را برای مدت کوتاهی بروز دهند. اگر حرف آن‌ها برحق بود با قبول کردن حرف آن‌ها و افزودن موارد ذکر شده به تاپیک، مسائل جدید را مورد بررسی قرار دهید.

به هیچ کس اجازه ندهید جلسه تیمی شما را محلی برای رفع مشکلات شخصی خود کند. اگر احساس کردید صداها بالاتر از حد معمول است و کنترل جلسه را از دست داده‌اید یک وقفه کوچک به بهانهء تنفس ایجاد کنید و با یک رفتار سیاستمدارانه موضوع جلسه را به قسمتی جهت دهید که مهم است.

بعضی اوقات رفتارهای پرخاشگرانه ناشی از مشکلی است که هنوز به آن فکر نکرده‌ایم، باید به دنبال آن باشیم تا بدانیم چه مسأله‌ای باعث ناراحتی شده است، این مسأله می‌تواند در داخل ملاقات بررسی و حل شود و فقط برآمد و نتیجه آن به بیرون گزارش شود.

بعد از اتمام کار، صورت جلسه‌ای کامل تهیه کنید و بین دیگران پخش کنید تا یافته‌های شما را دریابند و در جلسات بعدی استفاده کنند.

 

نحوه برخورد با افراد ساکت و گوشه نشین :

به وسیله ارتباط چشمی و سؤالات دوره‌ای فرد را به صحبت کردن و مشارکت در بحث دعوت به همکاری کنید تا از گوشه گیری او جلو گیری کنید.

برای سؤال پرسیدن از افراد، از نام آن‌ها استفاده کنید تا فرد دیگری جواب ندهد.

سؤال پرسیدن از افراد باعث می‌شود تا افرادی که جواب می‌دهند احساس مفید بودن کنند.

سعی بر این داشته باشید روبروی فرد ساکت بشینید تا صحبت شما با او حالت خاصی داشته باشد، این باعث می‌شود تا فرد از حالت انزوا خارج شود.

کاری کنید افراد منزوی، مفید به نظر برسند. به آن‌ها کار واگذار کنید تا کم کم دیده شوند.

 

نحوه برخورد با افراد مسلط بر دیدار :

سعی کنید همیشه کنار اینجور افراد بشینید و کمترین رابطه چشمی را با آن‌ها داشته باشید.

در اکثر مواقع به افراد گروه نگاه کنید و فقط زمانی که افراد مسلط، سؤال مطرح می‌کنند به آن‌ها نگاه کنید.

در خارج از قرار تیمی از این افراد قدردانی کنید و از آن‌ها بخواهید تا در قرار‌های بعدی حضور داشته باشند.

بعد از اتمام حرف و نظر این افراد حتماً از آن‌ها تشکر کنید و اعلام کنید که "کسی دیگری نظری ندارد؟".

 

نحوه برخورد با افراد خارج از بحث :

برای تمامی افراد اهداف دیدار را نوشته و به آن‌ها نشان دهید. درست قبل از اینکه دیدار تیمی شروع شود. برای شروع دیدار از همه یک تأیید بگیرید تا افراد خارج از بحث درجریان کار قرار بگیرند.

در میان بحث و گفت و گو از این افراد سؤالاتی در رابطه با بحث‌ها و برآمدهای آن‌ها کنید تا به نشست تیمی اهمیت دهند.

وقتی یکی از این افراد تقاضای تنفس کرد می‌توانید از جمله "ممنونم، ولی ما در حال پیگیری بحثی مهم هستیم، آیا اجازه می‌دهید ادامه دهیم؟" استفاده کنید.

مکانی را مقرر کنید تا در آنجا تابلویی را نصب کنید و یافته‌ها و برآمد کار‌های انجام شده و تصمیمات گرفته شده را نشان همه بدهید. به این صورت کار شما دارای قالب خاصی می‌شود.

 

منبع:

Cy Charney ,"Managing People at Your Meetings" , September 07, 2011

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics