تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انسان در تولّد و مرگ و اصل زندگی اختیاری ندارد، اما در چگونگی و نوع زندگی مختار است و شایسته است برای کسب حیات طیّبه، زیستنی آگاهانه، خردمندانه و سعادتمندانه همراه با سلامت جسم و توجه به آینده ای روشن تلاش نماید.

 

برای کسب حیات طیبه با نگاه متقارن به دنیا و آخرت توجه به پنج نوع تربیت برای بشر ضروری است:

1.تربیت جسمی

2 .تربیت عاطفی

.3 تربیت عقلانی

.4 تربیت دینی

.5 تربیت اجتماعی

 

چرا که نیل به سعادت و خوشبختی واقعی بشر در بُعد فردی، خانوادگی و اجتماعی مرهون کسب توانمندی و موفقیت در این پنج نوع تربیت جهت «شکوفاسازی شخصیت خود و اداره ی زندگی» و «برقراری ارتباطات موفق جمعی تا حد تأثیرگذاری مثبت» و «ارتباط عمیق با خداست».

یکی از حالت های تکراری در زندگی هر انسان، احساس اضطراب و نگرانی و قرار گرفتن در وضعیت قرمز یا خاکستری است. این حالت را هر انسان بارها و بارها در زندگی تجربه کرده و خواهد کرد؛ از این رو شناخت راهکارهای برخورد صحیح با این واقعیت تکراری زندگی، تأثیر فوق العاده ای در موفقیت هر کس خواهد داشت.

برای کسب مهارت مقابله و سازگاری با فشارهای روانی و استرس و عبور سالم از گردنه ی اضطراب، آشنایی با اقسام، شرایط حوادث استرس زا لازم به نظر می رسد. شرایط و حوادث اضطراب زا از دیدگاهی به دو گونه تقسیم می شود:

1) گونه ای غیر واقعی، ذهنی یا مجازی و غیر مفید.

2 ) گونه ای واقعی، عینی یا حقیقی، مفید و پیش برنده.

زیرا اگر شرایط و یا حوادثی مخاطره انگیز، واقعی و حقیقی برای ما فراهم شود و به شکلی طبیعی برای ما اضطراب و نگرانی ایجاد نماید، به خاطر رشد دهنده بودن، این شرایط و حوادث مثبت و لازم ارزیابی می گردند، چنین حوادثی موجب بسیج قوای دفاعی درونی و ایجاد آمادگی فردی برای مقابله و عبور صحیح از شرایط خاص و حوادث به ظاهر ناخوشایند خواهد بود، مانند اضطراب کنترل شده برای تعیین شغل، رشته تحصیلی، ازدواج و... اما گاهی اضطراب مولد امور غیر واقعی و دهها برابر بزرگتر شده از موضوع خود می گردد، این نوع اضطراب ساخته ذهن، مجازی، غیر واقعی و مشکل ساز است و سبب فرسایش روح و روان و اتلاف منابع و سرمایه های زمانی، مالی، عاطفی و انسانی می شود؛ به همین دلیل راهکارهای مقابله و مبارزه با اضطراب و نگرانی بیشتر ناظر به حلّ این گونه اضطراب ها می باشد.

لازم به ذکر است اضطراب منفی، دارای نشانه های متعددی است که برای درمان خود و دیگران، آشنایی با این نشانه ها و علائم ضروری است، علائمی چون:

* تپش قلب و بیماری های قلبی

* تندی تنفّس

* بی خوابی و اختلال در خواب

* تکرّر ادرار

* تعریق مداوم بدن

* اختلالات گفتاری

* حواس پرتی و گاهی بیماری های روانی

* اختلال حافظه و فراموشی

* افسردگی

* بی صبری و پرخاشگری

*فشار خون

* آسیب پذیری برای ابتلاء به انواع بیماری ها

* روی آوردن به مواد مخدر و اعتیاد آور

* استفاده از مشروبات الکلی

* عدم توجه در نماز و عبادات

* خودکشی

* خودزنی

* درگیری خانوادگی

* فحاشی و بدزبانی

* طلاق و فروپاشی خانواده

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics