تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انسان های خلاق نسبت به احساسات خود و دیگران بسیار حساس هستند. ما از احساسات خود برای برقراری رابطه با افراد در محل کار استفاده می کنیم. ما دائما به خود اطمینان می دهیم که وظیفه مان در زندگی، رسیدن به چیزی است که به دنبالش هستیم.

 

ما همواره تلاش می کنیم تا خود را با افکار، مشاهدات و احساساتمان وفق داده و به آن ها پاسخ دهیم. این مهارت های مشابه می توانند در طول مذاکرات به کمک ما بیایند، اما به ندرت این اتفاق خواهد افتاد.

 

مشکل این است که درک و احساس ما از واکنش های دیگران منجر به ایجاد نوعی حس ناامنی در خود می شود. در نتیجه، در موقعیت های پر استرس که البته مذاکرات نیز از همین نوع هستند، سیل نگرانی راه خواهد افتاد. اگر مواظب نباشیم، غرق شده و احساساتی ناخواسته، زمانی در ما بروز می کند که نیاز به تمرکز و شفافیت داریم. حین مذاکره نقاط ضعف ما مشخص می شوند.

 

فرمول مذاکره موفق

در زیر فرمول مذاکره برای افراد خلاق ارائه شده است:

 

1. انتظار نگرانی را داشته باشید.

همیشه این جمله را با خود تکرار کنید که این مذاکرات پر استرس خواهد بود. نگرانی به معنای آن است که باید به گفتگو ها دقت کنید.

 

2. موفقیت های خود را به یاد بیاورید.

قبل از برخورد، موفقیت های خود را در جایی بنویسید. این کار پیشرفت شما را جلوی چشم دیگران می آورد. به این ترتیب در صورت بروز نگرانی با یادآوری این موفقیت ها، از میزان استرستان کم خواهد شد.

 

3. صادق باشید.

به طرف مقابل خود بگویید: "شما می دانید که من این کار را هر روز انجام می دهم و به صراحت، مذاکره مرا کم عصبی می کند." مطالعات نشان داده اند که آشکار کردن نقاط ضعف خود تا پنجاه درصد از ناراحتی شما می کاهد.

 

 

4. اقدام کنید.

سوالات، راه های خوبی برای اقدام کردن هستند. اقدامات، کنترل امور را به دست شما سپرده و نتیجه، همیشه افزایش اعتماد به نفس خواهد بود. مذاکرات را با سوالاتی آسان و با هدف شناخت از طرف مقابل شروع کنید.

با آغاز مذاکرات می توانید به سراغ موضوعات اساسی تر بروید. اما کلید آن اقدام کردن است. این راهی اثبات شده برای ایجاد حس اعتماد به نفس در شما به شمار می رود.

 

5. مشاهده کنید.

به دقت طرف مقابل را برانداز کنید. آن ها چطور به نظر می رسند؟ آیا روحیه ای مشوق داشته و یا عصبی هستند. چرا؟ آیا این چهره ساختگی است یا احساساتشان واقعا این گونه است؟ در هر مورد، چرا آن ها این طور رفتار می کنند؟ از دیدگاه های خود برای برداشتن گام های بعدی و طرح سوالات آتی استفاده کنید.

 

6. مسائل را از علایق خود جدا کنید.

پول، برنامه ها و اهداف قابل رسیدن به آنها، مسائل و مشکلات یک مذاکره بوده و ارزش ها، روابط، امیدها، رویاها و آرمان ها، علایق آن را تشکیل می دهند. از دیدگاه های خود برای کمک به تشخیص علایق طرف مقابل استفاده کنید.

 

7. الهام بخش باشید.

با درک کامل نیازهای طرف مقابل، نقطه نظرات خود را خلاصه کرده و ببینید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید. مهارت های خود را نشان دهید. اعتقادات خود را بیان کنید.

 

8. درباره آن فکر کنید.

در لحظه معامله نکنید. یک شب به آن بیندیشید. برای اطلاع از نقطه نظرات دیگران با افراد مورد اعتماد خود صحبت کنید. دیدگاه های خلاق خود را در نظر گرفته و نگاهتان به قابلیت های خود را توسعه دهید.

 

همیشه به یاد داشته باشید که آن ها به شما نیاز دارند. طرف مقابل می داند که به مهارت ها و دیدگاه های خلاقتان بیش از خود شما نیاز دارد. حین مذاکره، الهام بخش طرف مقابل بوده و برتری و خلاقیت خود را نشان دهید. به این ترتیب شما به کلید موفقیت دست یافته و مشتری نیز در عوض از این مذاکرات سود می برد.

جهت مطالعه بیشتر کلیک کنید.

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

رویـــا اسماعیلی |   1395/01/16 12:28:29   |
2     0
هوشمندانه‌ترین اقدامی که هنرپیشه‌های مجموعه تلویزیونی خانواده امروزی انجام دادند این بود که در قالب یک گروه به مذاکره با طرف مقابل خود پرداختند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نوشین دینیاریان |   1395/04/03 23:48:22   |
0     0
به نظر من مذاکره مانند مسا بقه است باید از همه تکنیک ها و تجربه ها برا پیشی گرفتن از رقبا استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics