تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیشتر از صدسال است که مطالعات عمیقی درباره افراد موفق صورت می‌گیرد. با این افراد مصاحبه‌های زیادی انجام‌شده تا معلوم شود چه طرز فکری دارند و چه می‌کنند.

که تا این حد از مردم معمولی موفق‌ترند. در این بخش با مهم‌ترین عامل موفقیت آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چطور این ویژگی را در خود ایجاد کنید تا آینده‌ای موفق را برای خودتان تضمین کنید.


کشف دانشگاه هاروارد:
در سال 1970، دکتر ادوارد بن فیلد از دانشگاه هاروارد کتابی به چاپ رساند با عنوان «شهر نامقدس». در این کتاب، نویسنده یکی از عمیق‌ترین مطالعاتی را معرفی می‌کند که در مورد موفقیت و اولویت‌بندی انجام داده است. هدف بن فیلد این بود که ببیند چطور بعضی از افراد در طول عمر کاری خود به استقلال مالی می‌رسند. او در شروع کار مطمئن بود که پاسخ این پرسش را در عاملی مثل وضعیت خانوادگی، میزان تحصیلات، میزان هوش، داشتن ارتباط با افراد بانفوذ و بعضی عوامل ملموس دیگر پیدا می‌کند. ولی آنچه کشف کرد این بود که موفقیت درواقع نتیجه یک «طرز فکر و نگرش» خاص است. در اینجا چارچوب کلی این طرز فکر را معرفی می‌کنیم.


دید بلندمدت داشته باشید:
بن فیلد این طرز فکر را «دید بلندمدت» نامید. او به این نتیجه رسید که موفق‌ترین افراد و آن‌هایی که برای کسب استقلال مالی بیشترین شانس رادارند همیشه باهر تصمیم خود در زمان حال، آینده را هم در نظرمی گیرند. او همچنین متوجه شد که هرچه افراد آینده دورتری را برای برنامه‌ریزی مدنظر قرار می‌دهند احتمال موفقیت آن‌ها بیشتر می‌شود. برای مثال، دلیل اینکه یک پزشک از محترم‌ترین افراد جامعه است این است که او سال‌های زیادی را صرف تحصیلات و کار سخت می‌کند تا به این درجه می‌رسد. پس از گذراندن دانشگاه، دوره‌های انترنی، رزیدنتی و آموزش‌های عملی، پزشکان معمولاً به حدود 30 سالگی می‌رسند تا بتوانند مخارج خود را تأمین کنند. ولی از آن به بعد جزء محترم‌ترین طبقات و موفق‌ترین افراد یک جامعه خواهند بود. آن‌ها دید بلندمدت دارند.


تأثیر بالقوه تصمیم‌ها:
یک اولویت‌بندی موفقیت‌آمیز فقط بادید بلندمدت به دست می‌آید. برای تعیین اهمیت تصمیمی که در زمان حال می‌گیرید باید تأثیر بالقوه آن را روی آینده بررسی کنید. برای مثال، اگر پس از فراغت از کار به خانه برگردید و به‌جای تماشای تلویزیون یا خواندن روزنامه، وقت خود را با همسر و فرزندان بگذرانید، دید بلندمدت دارید زیرا می‌دانید که صرف وقت برای سلامتی و شادی افراد خانواده بسیار پرارزش است و اولویت بالایی دارد. تأثیراتی که صرف وقت با خانواده روی آینده هریک از اعضاء خانواده می‌گذارد خیلی مهم است. اگر بعد از کار در شرکت در دوره‌ای ثبت‌نام کنید که مهارت‌هایتان را افزایش دهد و ارزش بیشتری برای شرکتتان پیدا کنید. شما هم دید بلندمدت دارید. آموختن چیزی مفید و عملی می‌تواند آثار بلندمدت روی آینده شما داشته باشد.


از لذت‌های فوری چشم‌پوشی کنید:
اقتصاددانان می‌گویند «علت اصلی شکست‌های مالی و شخصی گرایش طبیعی افراد به‌صرف همه درآمدشان و حتی بیشتر از آن و انجام کارهای آسان و لذت‌بخش است. از طرف دیگر، انجام کارهای مهم گرچه ممکن است مشکل باشد، شاهراه رسیدن به عزت‌نفس و رضایتمندی است.» چیزی که به آن «آینده» می‌گوییم به‌زودی به زمان حال تبدیل می‌شود و هر فداکاری که امروز انجام بدهید با بهره مرکب آن در آینده‌ای درخشان در انتظار شماست.


منبع: کتاب آموزش‌های برایان تریسی
 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

مهدیه میرجلبلی |   1396/02/17 12:58:50   |
0     0
برای شروع یک موفقیت بزرگ تا جای امکان دورخیزکن
تا می توانی برنامه ریزی کن
و وقت بگذار.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1397/11/09 18:10:35   |
0     0
وقتی هدفی روشن برای خود داشته باشیم و همیشه آن را مد نظر بگیریم موفق میشویم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics