تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم ابعاد روانی و احساسی مدیریت پول را حذف کرده و نباید این کار را بکنیم. اما باید بتوانیم تا حد ممکن، تصمیم‌های احساسی ضعیف خود را کاهش دهیم.

 

چند روشی که برای این کار مفید واقع می شود:

 

 تماس خود با تبلیغات را کم کنید.

 بسیاری فکر می‌کنند که تبلیغات روی آن‌ها اثر نمی‌گذارد و البته اشتباه می‌کنند. تا حد امکان خود را در معرض تبلیغات قرار ندهید. کمتر تلویزیون نگاه کنید یا هنگام تبلیغات کانال را عوض کنید. تبلیغات مجله‌ها را نگاه نکنید تبلیغات در مرورگر خود را غیرفعال کنید. با دیدن تبلیغات کمتر، انگیزه شما هم برای خریدهای غیرضروری کمتر می‌شود.

 

از وسوسه دوری‌ کنید.

زمانی که تصمیم گرفتید بدهی‌های خود را کم کرده و از مخارج خود بکاهید، رفتن به لباس فروشی ها و ... را حذف کنید. خودتان را از محیط وسوسه کننده دور کنید.

 

 فعالیت‌های مالی را خودکار کنید.

اگر برای شما انتخاب‌های هوشمندانه پولی سخت است، آن انتخاب را حذف کنید. حساب‌های خود را خودکار کنید. اگر شرکت شما می‌تواند درصدی از پول شما را در یک صندوق سرمایه‌گذاری کند در آن مشارکت کنید. زمانی که کارها خودکار شوند فرصت زیادی به عوامل روانی و احساسی داده نمی‌شود.

 

اندیشیدن را تمرین کنید.

 زمانی که برای خرید وسوسه می‌شوید صبر کنید. سی ثانیه به خود مهلت داده و بپرسید که آیا به آن نیاز دارید؟ اگر واقعاً نیاز داشتید بخرید. اگر خرید بزرگی است به خودتان ۳۰ روز فرصت بدهید که آیا به آن نیاز دارید. تمام مخارج خود را بنویسید تا نقاط ضعف خود را در خرج کردن پیدا کنید.

 

منابع و کتاب‌های خوب بخوانید.

خواندن و آموزش به شما کمک می کند تا برخی از رفتارهای نامناسب مالی خود را اصلاح کنید. هر چه بیشتر در مورد بورس مطالعه کنید بیشتر به این نتیجه می رسید که برای تبدیل‌شدن به یک سرمایه‌گذار خوب در بورس، بهترین روش، صندوق‌های شاخص است. این کار احساسات را دخالت نمی دهد.

 

منبع

یک ریال

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

sadat sadathosseini |   1394/12/01 11:20:56   |
2     1
سلام: خوب و کاربردی بود اما تبلیغات را که نمیشه ندید. چون در خریدهای ضروری حتما نیاز هستند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آشنا |   1395/01/15 11:39:30   |
1     0
حتی اگر روی کوهی از پول نشسته باشید، باز هم اجازه ندارید بی‌محابا همه‌شان را آتش بزنید. تفاوتی نمی‌کند کە در یک فروشگاه لوازم خانگی، پوشاک، موبایل یا سوپرمارکت باشید. در همه حال قواعد خدشه ناپذیری وجود دارد کە اگر بە آنها عمل کنیم، اطمینان خواهیم داشت کە در مسیر درست قرار داریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویـــا اسماعیلی |   1395/01/16 12:04:02   |
1     0
فاکتورها را کنترل کنید، حتما فاکتور خریدهایتان را بگیرید و کنترل کنید تا چیزی اشتباه نشده باشد و همیشه خریدها و مبلغ خرید خود را در دفترچه‌ای یادداشت کنید تا دخل و خرجتان را بدانید و بتوانید برنامه‌ریزی کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا میرجلیلی |   1396/04/14 16:40:24   |
0     0
انجام دادن یک سری کارهای روتین روزانه خسته کننده است اما موجب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود شما مانند یک خلبان اتوماتیک کار کنید. برای اینکه کارتان شما را خسته نکند آنها را با هم ادغام کنید. راه‌های مختلفی را برای رسیدن به محل کارتان تجربه کنید. فعالیت‌های فوق برنامه جدیدی برای خود پیدا کنید. کارهایی انجام دهید که شما را به هیجان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آورند و ذهن شما را هوشیار و فعال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics