تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیشرفت سریع فن آوری و تغییرات محیطی وسیع ، شتاب فزاینده ای به اقتصاد بخشیده است . رقابت روزافزون بنگاه های اقتصادی دستیابی به سود را محدود و احتمال عدم توان ایفای تعهدات و توقف فعالیت های آن ها را افزایش داده است . 

 

ورشکستگی های بی سابقه اخیر شرکت های بزرگ در سطح بین المللی و نوسان های بورس اوراق بهادار در ایران وجود بحران های مالی در شرکت ها و صنایع مهم داخلی و تاثیر آن ها در ورشکستگی و نابودی شرکت ها که از آن ها می توان به سونامی وحشتناک مالی یاد کرد ، نگرانی هایی را ایجاد کرده که نیاز به وجود ابزارهایی برای ارزیابی توان و سلامت مالی شرکت ها با توجه به شرایط محیطی را نشان می دهد .

 

یکی از ابزارهای ارزیابی توان مالی شرکت ها استفاده از نسبت های مالی مستخرج از صورتهای مالی و انواع مؤلفه های مبتنی بر ارزش بعنوان متغیرهای پیش بینی کننده سلامت مالی شرکت ها است .

 

استفاده کنندگان صورت های مالی از جمله سرمایه گذاران نیز بر اساس اطلاعات مالی تصمیم به خرید یا فروش سهم می گیرند و یا اعتبار دهندگان عمدتاً در زمان پرداخت وام ، به اطلاعات مالی نیاز دارند. اگر این اطلاعات در محیط اقتصادی ایران آزموده شود، راهنمای خوبی برای مدیران و سرمایه گذاران و اعتباردهندگان و نهایتاً دولت خواهد بود تا قبل از تصمیم گیری اطلاعات لازم به آنان داده شود.

 

بنابراین گزینش الگویی مناسب برای استفاده کنندگان اطلاعات مالی متناسب با نیازهای آنان و شرایط محیطی، اقتصادی و اجتماعی امری پیچیده است که با توجه به افزایش حجم معاملات در بورس اوراق بهادار ایران و لزوم بکارگیری ابزارهای مناسب در زمینه بررسی وضعیت شرکت ها برای سرمایه گذاری در آنها نیاز به مطالعه عواملی چون اهرم مالی و میزان سرمایه جهت پیش بینی وضعیت مالی شرکت ها احساس می شود .

از عوامل تعیین کننده بحران مالی دو موضوع اهرم مالی و تراکم سرمایه را می توان نام برد. این دو متغیر و سایر متغیرهای بکار گرفته شده از لحاظ شهودی قابل درک هستند.

 

برای دانلود مقاله روی دانلود زیر کلیک کنید.

 

منابع:

تقوی( 1389 ) در مقاله  بررسی و تحلیل نسبت های مالی در تشخیص سطوح مختلف سلامت مالی واحدهای تولیدی ایران  مجله  مطالعات مالی .

 

 

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics