تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ماده ۱ - به موجب این دستورالعمل و به منظور تسهیل و رفع تکرار ، عناوین ً صورتحسابهای مالی ، حسابهای درآمد و هزینه و دفاتر و اسناد و مدارک مربوط و گزارشاتی که توسط دستگاهها به دیوان محاسبات تحویل و یا توسط دیوان تهیه می گردد و همچنین اسناد ومدارکی که حسب مورد قانونی و یا به تشخیص دیوان محاسبات تحویل آنها به دیوان مذکور مقرر شده یا بشود تحت عبارت ً اسناد و مدارک مالی ً خلاصه می شود.

 

ماده ۲ – اسناد و مدارک مالی که به تدریج و با اعلام دیوان محاسبات کشور توسط دستگاهها به دیوان مزبور تحویل می گردد پس از تبدیل به میکروفیلم یا میکروفیش ، آماده برای امحاء خواهد بود . تعیین اسناد و مدارک مالی قابل تحویل به دیوان محاسبات و تبدیل به میکروفیلم یا میکروفیش یا نگهداری عین آنها با دیوان محاسبات کشور می باشد.

 

ماده ۳ – آمادگی امحاء اسناد ومدارک مالی که مراتب مقرر در ماده ۲ را طی نموده باشند توسط دیوان محاسبات به اطلاع سازمان اسناد ملی ایران رسانده می شود تا سازمان مذکور برابر مقررات وظرف مهلت مورد توافق نسبت به حمل و فروش آنها اقدام نماید. اوراق فروخته شده الزاماً به خمیر تبدیل و دیوان محاسبات کشور تا اجرای مرحله نهائی نظارت خواهد نمود.

تبصره ۱ – فهرست آن دسته از اسناد و مدارک مالی موضوع این دستورالعمل که طبق مقررات بایستی توسط سازمان اسناد ملی ایران عیناً نگهداری شود در هر مرحله به وسیله سازمان مذکور تهیه و به تائید دیوان محاسبات کشور می رسد.

تبصره ۲ – امحاء اسناد و مدارک مالی سنوات آتی و سنوات قبل به شرط تبدیل به میکروفیلم یا میکروفیش مشمول حکم کلیه مواد این دستورالعمل می باشد چنانچه به علت عدم ضرورت و یا کمبود امکانات نیازی به تبدیل آنها به میکروفیلم نبوده و یا میسر نباشد با سپری شدن ۱۵ سال از عمر آنها قابل امحاء خواهد بود.

 

ماده ۴ – از عواید حاصل از قروش اسناد و مدارک مالی موضوع این دستورالعمل که توسط سازمان اسناد ملی ایران به حساب درآمد عمومی کشور واریز می گردد، پنجاه درصد مشمول بند ج ماده ۶۰ قانون ً وصول برخی از درآمدهای دولت ومصرف آن در موارد معین ى بوده و معادل پنجاه درصد بقیه همه ساله اعتباری تحت عنوان ً برنامه تحقیق وبررسی ً در لایحه بودجه کل کشور ذیل ردیف بودجه ای دیوان محاسبات کشور منظور خواهد شد تا صرف امور برنامه مذکور گردد.

 

ماده ۵ – دیوان محاسبات کشور می تواند به تشخیص خود تبدیل اسناد به میکروفیلم را درمحل خود دستگاهها انجام دهد . بدیهی است تهیه کلیه امکانات لازم برای انجام کار به عهده دستگاههای مربوط خواهد بود.

 

ماده ۶ – میکروفیلم و میکروفیش های تهیه شده پس ازعکسبرداری طبق این دستورالعمل پس از مدت ۲۰ سال قابل امحاء می باشد.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics