تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تصمیم گیری و قضاوت در مناسب ترین شیوه سرمایه گذاری باهدف بیشینه سازی ثروت سهامداران از جمله موضوعات بسیار مهم در حوزه مدیریت مالی است.

 

برای دستیابی به هدف فوق افزایش عایدات حاصل از سرمایه گذاری ها و کمینه نمودن سرمایه دو راهکار مناسب تلقی می گردد. بر همین اساس اطلاع از هزینه سرمایه همواره در تصمیمات شرکتی نقش اساسی داشته است. دستیابی به نرخ هزینه مناسب در تعیین ترکیب بهینه ساختار مالی شرکت ها و به ویژه در کسب بهترین نتایج حاصل از عملیات به شکل سود آوری و افزایش قیمت سهام از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

 

ایسلی مائوری (2001)  اشاره می کند که در صورت عدم تغییر ریسک و فزونی بازده سرمایه گذاری بر هزینه سرمایه موجبات افزایش ثروت سهامداران پدید می آید و مازاد نرخ بازده سرمایه گذاری بر هزینه سرمایه منجر به تحصیل بازده اضافی برای سهامداران خواهد بود که این بازدهی در صورت عدم وجود نوع خاصی از سهامداران ممتاز متعلق به سهامداران عادی خواهد بود. لذا به بیان ساده هزینه سرمایه برای شرکت و مالکیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است و ساختار مالکیت شرکت تعیین می کند که از چه منابعی تامین مالی شرکت انجام گردد.

 

 

برای دریافت مقاله فارسی روی دانلود کلیک کنید.

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics